Salakas - Naujienos: Ekskursija po Aukštaitijos nacionalinį parką
Mintys
Giesmė Salakui
Ekskursija po Aukštaitijos nacionalinį parką
Mokslo metų pabaigos proga priešmokyklinio ugdymo grupės, 1, 2 ir 3 klasės mokiniai bei jų mokytojos, nutarėme aplankyti Aukštaitijos nacionalinį parką. Savo ekskursiją pradėjome Stripeikių kaime ( Ignalinos rajonas), įsikūrusiame Senovinės bitininkystės muziejuje. Gidė visus supažindino su bitininkystės istorija, parodė bitininkų darbo įrankius, papasakojo apie jų darbą, pakvietė apžiūrėti įvairias avilių rūšis. Įdomu buvo išgirsti net 4 legendas apie bitutės atsiradimą. O kiekvieną legendą iliustravo medžio skulptūra.

Kitas aplankytas muziejus - Ginučių vandens malūnas. Jis, beje, veikiantis. Todėl turėjome progos ne tik pamatyti įrengimus, bet ir girdėti "darbinį" bildėjimą, ūžesį. Deja, neturėjome atsivežę grūdų, todėl ir miltų nesusimalėme. Vaikus ypač sužavėjolegenda apie ten, malūne, gyvenantį kipšiuką. O ekskursijos vadovė netgi parodė jo galimą būvimo vietą - po grindimis. Atidžiai, įdėmiai, netgi baikščiai jo ieškojo visi. ..Tik tąkart nepamatė nei vienas, o gal neišsidavė matę? Turbūt, kur nors pasislėpęs buvo...

Grožėtis sodria žaluma, mėlynomis žemės akimis - ežerais, puikiu gamtovaizdžiu galėjome nuo visų trijų piliakalnių: Ginučių, Papiliakalnio ir Ladakalnio. Ne visiems buvo drąsu įveikti tiek daug laiptelių, vedančių į šiuos piliakalnius.

O, grįždami namo, stabtelėjome Palūšėje. Matėme medinę šv. Juozapo bažnytėlę. Paskui braidėme nuostabioje Lūšių ežero pakrantėje. Taip atsigaivinę, pilni įspūdžių grįžome namo. Už saugią kelionę, kantrybę dėkojame vairuotojams Broniui ir Michailui. Ačiū norime tarti ir tos dienos puikiam orui...